lördag 31 juli 2010

Det kom ett brev från Myrra till Morris.....

Björkudden 31 juli 2010.


Till min bror Morris!

Jag tänkte att du skulle få veta hur jag har det i min nya familj.
Jag trivs bra här på landet.
Jag badar i sjön, jag har plumsat i från bryggan några gånger men husse säger att jag är duktig på att simma.
Det har varit en massa människovalpar här, de heter visst barnbarn säger matte.
Det blev en dyr historia för matte, jag råkade riva sönder lite kläder, så matte fick köpa en ny klänning till Linnea.
Jag har varit på långresa till Göteborg och skötte mig utmärkt säger husse.
Att åka bil är riktigt kul.
Jag har varit med husse och kollat läget där han brukar jaga. På söndag skall jag få träffa de andra gubbarna i jaktlaget. Min kompis Teeni, hon är en jaktlabb två veckor äldre än jag ,ska också få följa med . Vi brukar leka och busa, jag tror att jag kommer att bli starkare än henne när jag blir stor.

Husse säger att jag är en mycket duktig och läraktig hund, han tror att jag kan bli en bra jaktkompis.
Matte skulle vilja att jag blir en kantarellhund, men jag vet inte hur en kantarell ser ut eller hur den luktar. Dom kommer snart säger matte, så jag kanske kan få se en sådan snart.
Det finns mycket spännande saker här där jag bor. Husses vedtravar är väldigt roliga att klättra i likaså att riva i rabatterna.
På tisdag skall jag träffa veterinären för att få en spruta, det blir spännande tror jag.
Jag hoppas att du mår bra , jag har sett bilder på dig och de andra hundarna.
Nu ska jag ut och köra ett race runt trädgården och kanske skrämma grannens feta katt, han behöver veta vem det är som bestämmer här.

Kram på er allihopa, matte och husse hälsar och säger att jag är det bästa som hänt dem i år.

Myrra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar